First 6 weeks in South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Bas Zaadnoordijk - WaarBenJij.nu First 6 weeks in South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Bas Zaadnoordijk - WaarBenJij.nu

First 6 weeks in South Africa

Door: Bas Zaadnoordijk

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Omdat veel familie leden wilde weten hoe ik het hier had in Zuid Afrika, besloot ik maar om ook een blog te gaan schrijven voor mijn friends&family!

Op 30 juni begon de reis! Een lange vlucht vanuit Amsterdam naar Johannesburg, met een tussenstop in Nairobi (Kenia). Na zo'n 13 uur reizen kwam ik eindelijk aan om samen met Nienke een maandje van onze wel verdiende vakantie te genieten;) In Johannesburg hebben we meteen de auto opgehaald en de eerste kilometers gereden (aan de verkeerde kant van de weg...) naar onze verblijftplaats. Hier hebben we verder niet echt gedaan, maar wel even lekker kunnen slapen na onze lange trip. De volgende dag zijn we naar Hoedspruit gereden om daar de Blyde River Cannon te kunnen bekijken. Hier hebben we een hiking trail gedaan (hippo trail) wat ons mooie uitzichten opleverde. Maar helaas was de trail te lang dus de hippos hebben we niet kunnen zien. Onze volgende stap was hazyview wat heel dicht bij het krugerpark lag. We verbleven in een heel grote tent op een backpackers camping wat erg chill was! We werden de volgende dag om 05:00 uur opgehaald voor een tour door de krugerpark. We zaten in een zo'n grote open pick up truck, maar niemand had ons verteld dat dat nog wel eens koud kon zijn... Maar uiteindelijk in de middag ontdooide we weer, dus dat was wel prima. In krugerpark hebben we veel wilde dieren gezien zoals olifanten, leeuwen, giraffen etc. Na dit grote wildlife avontuur zijn we doorgereden richting Swaziland, wat dus geen Zuid Afrika is. Hiervoor moesten we entree betalen en een speciaal soort vergunning hebben. Wat natuurlijk 1000x gecontroleerd moest worden. Swaziland zag er prachtig uit en hier hebben we ook een safari/hike gedaan langs allemaal wilde dieren (vooral zebra's). Na ons korte verblijf in Swaziland zijn we richting St. Lucia gegaan, wat een erg klein leuk dorpje was aan de kust, wat voornamelijk leeft van toerisme. Hier hebben we lekker langs het strand gewandeld en voorderest weet ik het eigenlijk niet meer haha. Was iig wel heel erg leuk ;) Na St. Lucia hadden we 2 tussenstops in 2 plaatsen waar niet heel veel te doen was, maar uiteindelijk kwamen we terecht bij Addo Elephant Park waar veel olifanten en andere soorten dieren te zien waren! Na Addo hebben we een week gechillt in Jeffreys Bay, want van Nienke moest ik toch wel echt leren surfen haha. Dus hebben daar een paar dagen gesurft en geloof het of niet deze niet lenige lompe jongen kon staan HOPPAAH. Ook hebben we hier nog die surf wedstrijd bijgewoond waarbij die surfer werd aangevallen door die haai.. dus daarna niet meer gersurft ;) Was een hele relaxte week daar. Na Jeffreys Bay zijn we richting stellenbosch gegaan en Kaapstad. Waar we de tafelberg wilden bezichtigen, maar we konden niet omhoog vanwege slechte weersomstandigheden! En robbeneiland was al volgeboekt. Wel zijn we naar boulders beach geweest om pinguins te bekijken en langs kaap de goede hoop, wat erg mooi was. En toen was het tijd voor mijn verjaardagscadeau van Nienke. We gingen SHARKDIVEN! Dus in een kooi met allemaal mensen naar haaien kijken. Dit was echt super vet! Alleen was ik een beetje zeeziek haha. Dus heb de haaien wat extra te eten gegeven :P Nou dit was zo goed als hoe mijn vakantie eruit zag, wat echt super gaaf en zal vast wat dingen vergeten zijn. Uiteindelijk op kaapstad airport afscheid genomen van Nienke (die daar nog 2 weken bleef voor vrijwiligers werk in een medische kliniek) en doorgevlogen naar Port Elizabeth waar ik opgehaald zou worden door iemand van mijn school.

Eenmaal aangekomen op Port Elizabeth heb ik ongeveer 6 uur moeten wachten voordat iedereen er was. Dus na deze 6 uur eindelijk met de bus naar Port Alfred waar iedereen naar hun nieuwe campus house werd begeleid. Ik zit in gezellige huis genaamd: Vicky's. De eerste week hier bestond vooral uit introductie. We kregen verschillende lessen over: apartheid, zuid afrika, Xhosa (de kliktaal) en lokaal eten. Ze eten dus hier gewoon kippenklauwen en kippenkoppen, stelletje mafkezen. Dus dat heb ik even mooi niet uitgeprobeerd haha. Zal binnenkort trouwens zo veel mogelijk foto's op facebook gooien. Deze week heb ik trouwens ook even de kroegen leren kennen, wat erg gezellig is, ondanks dat alles om 12 uur sluit. Na de eerste week m'n eerste lessen gehad voor Eventmanagement. Heb t/m nu toe niet heel veel leseen gehad, maar is wel interessant verder. Als hoogtepunt hier ben ik vorig weekend met een groepje studenten richting Addo geweest en verbleven we ergens in de middle of nowhere. Was daar trouwens wel echt heel mooi.

Pfoe nou dit was even mijn eerste verhaal van mijn belevingen hier. Zullen vast wat spellingsfouten inzitten en het verhaal zal niet helemaal vloeiend lopen, maarjaah ieder zijn eigen talent haha. Nou tot de volgende keer, de groeten uit Port Alfred!!

  • 11 Augustus 2015 - 21:10

    Je Net Zo Lenige Lompe Broer:

    Joh dikkop! Sterk verhaal. Zie dat je je wel vermaakt daar. Wel beetje jammer dat je die kippenkop niet hebt geprobeerd (je eet toch ook vleugels). Dat die bar zo vroeg daar dicht gaan.. Dan moet je er nog straffer tempo gaan jagen. Anyways goed te lezen dat je je vermaakt! Toedels!! Ow en wat k me af vroeg... Wat is jou talent dan?

  • 11 Augustus 2015 - 21:30

    Ronald:

    Nou Bas, strak verhaal en de wie op de spelfouten let is een loser. Ik heb het verhaal begrepen

  • 12 Augustus 2015 - 10:49

    Marion:

    Hoi Bas, leuk verslag, je hebt al aardig wat meegemaakt! brrrr, haaien, doe mij maar walvissen. Wij zijn ook in Addo geweest, geen olifant gezien daar, helaas. Er werd ons wel trots een regenworm van een meter getoond. Ook bijzonder, hmmm. Moest wel lachen om je verhaal van de vroege gamedrive, en dat het zo koud was! Wij hebben in Addo ook in dikke gevoerde capes gezeten. t kan er inderdaad goed koud zijn! Interessant, je lessen in Xhosa, als je weer terug bent kun je mooi de kliksong voor ons zingen ;-)
    Maar t'is een baie mooi land, dat Zuid-Afrika. Tot de volgende keer, liefs, je tante.

  • 12 Augustus 2015 - 14:43

    Grace:

    Hey Neef, wat een super leuk verhaal en je/jullie hebben echt
    veel leuke dingen gedaan tijdens de vakantie.
    Ik ga van de week ff in de atlas kijken waar het allemaal ligt :).
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal :), en ik sluit me
    aan bij je broer: wel jammervan die kippenkoppen en klauwen ;p.

    Veel plezier en geniet ervan!!
    Xxx je grote Nicht

  • 17 Augustus 2015 - 12:39

    Marc (oompie):

    Bas Gozerleuk om te lezen. wat je daar in verweggistan allemaal doet en meemaakt. Ben benieuwd naar de foto's. En groot gelijk dat je niet van die gekke dingen eet. Kippekoppen kippe voetjes etc. Laat Maar. Doe maar Zebra, Oryx en Kudu. Dat is wel lekker.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2015

First 6 weeks in South Africa
Bas

Actief sinds 10 Aug. 2015
Verslag gelezen: 788
Totaal aantal bezoekers 1608

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: